Coaching

Coaching

Persoonlijke aandacht en groei

Training

Training

Communicatie, leiderschap, persoonlijke effectiviteit

Outplacement

Outplacement

Gevonden, die mooie nieuwe baan!

Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks, a business unit of Nuevvo Webware Ltd.

Personal Branding: Ja dat MOET

Personal Branding: ja dat MOET ..... sorry

Sorry aan al die mensen die ik hierover spreek en er niet aan willen. Aan al die mensen die zeggen: ja maar ik ga mezelf toch niet op mijn borst lopen kloppen. En aan al die mensen die heel nuchter vinden dat dit allemaal poespas is. Want wie is er nou echt uniek?
Ja lieve mensen, met een slordige 7 miljard van ons soort op deze aardkloot zal ik niet durven beweren dat jij en jij alleen de allerbeste voor die job bent. Maar ik durf wel hartgrondig te beweren dat jij jezelf in de etalage moet zetten. En dat is soms dringen geblazen, tussen al die anderen die hun stinkende best doen. Dus, hoe kom jij vooraan te staan, nog vóór je concurrentie?

Tijdens een korte, krachtige workshop Maak Werk van je Merk voor Stichting De Broekriem onlangs bij de gemeente Amstelveen, werd dit  filmpje gemaakt. Laat je inspireren!
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6265817461095047168

Hoe brand jij jezelf?
Dat betekent keuzes maken: wat wil je het liefst, wat vertel je over jezelf, en hoe doe je dat. Pas als je dat goed weet, kan je het aan je potentiele werkgevers of opdrachtgevers gaan vertellen. Zowel op social media als irl op netwerkgesprekken.

Ja kiezen doet pijn, want je kiest ook iets (of een heleboel!) niet. Maar toch, vroeger bij het uitzendbureau zeiden ze al: het mapje 'Maakt niet uit wat voor werk ik doe' hebben we niet. En dat is nog steeds zo, al zijn die mapjes nu vervangen door zoekmachines en die zijn nog een heel stuk slimmer (of dommer, het is maar hoe je het bekijkt!) Maar daarover een andere keer meer.

• Noem twee tot drie verschillende functietitels die de lading dekken. Of creatiever: formuleer waar jij de oplossing voor bent. Functioneert uw team niet optimaal? Zoekt u hulp bij .....? Ik leer u hoe koude acquisitie wèl werkt.
• Vertel drie redenen waarom jij de beste keus bent. Bewezen ervaring, specialistische kennis en competenties die maken dat jij succesvol bent in wat je doet.
• Zorg voor een consistent verhaal. Ik zei het al eerder zowel op social media als irl. Voor social media betekent het dat je LinkedIn profiel past bij je Twitter bio en je Instagram account. Als je de laatste twee niet zakelijk gebruikt, scherm ze dan af of denk bij iedere post minstens twee keer na. Ik ken mensen die de vuistregel hebben dat ze nooit iets na 22.00 uur posten en nooit op feestjes etc. De kans op een oeps-momentje de volgende ochtend is immers aanwezig .... En in het echte leven betekent het dat je mondeling kunt toelichten wat je op social media over jezelf beweert. Heb voorbeelden bij de hand, straal uit wat je zegt: practice what you preach!

Succes en zet door!
Annemarie Kok